<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Selene

Istun taas kerran täällä huoneessani, ja kirjoitan päiväkirjaa vaikken tiedä mikä päivä tänään on. Kuitenkin, koko muu linna on aivan hiljainen. Tänään on yhdestoista syntymäpäiväni, mutta tuntuu kuin olisin elänyt vain kuusi vuotta. En muista viidestä ensimmäisestä vuodestani juuri muuta kuin vieraan naisen kasvot. Ne kummittelevat mielessäni aina silloin tällöin. Ja yksi päivä olin lukemassa kirjastossa. Siellä oli kirja joka kertoi keijuista, ja siellä oli nimi Titania. Se oli tuttu nimi, mutta täti sanoi mielikuvitukseni tekevän tepposiaan. Luulen, ettei minulle ole kerrottu kaikkea menneestä. Ja tädin huoneessa on kuva kauniista tytöstä, ja kuvan alla luki ”Dafne, suloisempana kuin koskaan”. Kun kysyin tädiltä kuvasta, hän kimmastui ja käski minun olla tutkimatta menneisyyttä. Siinä törmää kuulemma todella ikäviin asioihin. Aion tonkia vielä tädin huoneistoa tänään, kun hän lähtee maan päälle käymään asioilla ja viipyy siellä muutamia päiviä. Joku koputtaa oveen, se on varmasti Kelly, taloudenhoitajamme. Menen nyt avaamaan ja kirjoitan taas myöhemmin.

 

 

Kellyhän se siellä. Kutsui minut syömään aamiaista ja minä menin. Täti ilmoitti minulle että viipyy odotettua myöhempään, mistä olin hyvin iloinen. Nythän minulla on enemmän aikaa tonkia hänen huonettaan. Täti on ollut koko päivän hyvin tyytyväinen, ja hänen huulillaan näkyy omahyväisyys. Onni on mitä ilmeisimmin potkaissut häntä, mutten tajua mikä tekee hänet näin iloiseksi. Ennen hän on inhonnut maalla käyntiä. No, joka tapauksessa aion selvittää tämän kaiken. Onneksi ei ole kouluakaan, joten voin keskittyä. Helen tulee meille tänään, mutta se ei haittaa. Kerron hänelle, jotta hän voi auttaa minua. Apua tarvitsenkin, minun on tehtävä kaikki ensiksikin salaa, ja minun on pengottava myös kirjasto.

Taidanpa tehdä taas kerran listan joka selvittää pääni;

 

vaarat

 

1.Joku huomaa puuhani, ja kertoo tädille, joka raivostuu.

2.Saattaa paljastua jotakin, mitä en tahtoisi paljastuvan.

3.Täti huomaa muuta kautta.

 

hyödyt

 

1.Saan selville luultavasti paljonkin, tai edes vähän menneestä.

2.Saan apua Heleniltä.

3.Täti tuskin huomaa.

4.Silminnäkijät ovat lahjottavissa.

 

Hyötyjä on yksi enemmän. Miksihän minua silti hermostuttaa tuo ”vaarat” kohdan kakkonen? Mitä jos minun olisi parempi olla tietämättä kaikkea menneisyydestäni? Vielä voisin perääntyä...